Till Ramona

Nej Ramona, bloggen har inte julledigt ;)
Den har nog... Bara allmänt ledigt tror jag.
Har inte så mycket att skriva.
Händer samma saker som vanligt.
Försöker plugga, vilket går otroligt dåligt.
Glor på tv, vilket går mycket bättre än pluggandet ;)
Kramar lite på Johan vid tillfälle.
Tar en kopp te vid andra tillfällen.
Och bara lunkar på om dagarna som vanligt.

Kan ju skriva att julen har varit bra.
Var hos syster på julafton det var god mat, Kalle Anka på tv, tomten kom på kvällen och julklappar öppnades :)
Var hemma vid åtta och hade en lugn kväll i soffan alldeles ensam.
Det var tyst och skönt.
Jag är inte van med att ha så mycket ljud omkring mig!
Juldagen träffade jag Karen och Oliver :)
Det sämsta med det var ju att dagen tog slut.
Men den var lugn, vi åt massa snask och såg på film och bara var.
Annandagen träffade jag Valeska och Alva en sväng :)
Så jag har fulat och tog jullov de dagarna.
Vilket gör att jag är mer stressad nu men gör jag nått?
Nej, jag läser lite och suckar över hur jäkla många sidor det är!
Att man aldrig lär sig?
Men jag kämpar på om än under protest.


Har även hunnit med att oroa mig över Jenny som inte dök upp på vår dejt som sagt.
Men till sist hörde hon av sig så den oron la sig.
Jag har utöver det tvättat, varit en sväng på Torp, druckit te med Sandra, kramat på Johan, spelat xbox med Börje, haft Robin här på besök och så klart sett på tv och suttit vid datorn ;)

Just nu lyssnar jag på telefonens pipande över att den har dåligt batteri, men har inte ork att resa på mig de många meterna till laddaren.
Tvn står på och boken ligger här bredvid.
Finns inget på tv så borde väl ta tag i boken.

Imorgon hoppas jag att jag hinner träffa Johan innan han åker till sin mormor och morfar över nyår.
Även hans bror ska dit och hans mamma och syster så det ser han fram emot.
Sen tror jag han kommer hem igen på måndag, så är inte så många dagar men han får ju ha lite kramar ändå.
Eller så kanske det är mest jag som behöver dem ;)

Nyåret vet jag inte riktigt hur det ska firas.
Men det ska iaf börja med middag hos syster och Christian.
Sen får man väl se om det blir att man är kvar där eller om man kanske firar in det nya året på soffan framför tvn. Vilket fall som helst så känns det inte som det spelar nån roll.
Är inte mycket för nyår som ni kanske vet.
Eller ja, över hysterin över att man MÅSTE fira den med fest och ståhej.

Hoppas du, Ramona, har haft en bra jul och att du får en härlig nyår.
Så ses vi (nästa år!).

Kommentarer
Postat av: Ramona

Va skönt att allt är bra. Det verkar som om du ändå har haft fullt upp. Dagarna går ju så fort och som sagt det nya året närmar sig med stormsteg :)

Jag har haft en mysig och lugn jul och förväntar mig nog ett lika lugnt nyår. Jag börjar komma på fötter och är inte lika lamslagen längre :)

KRAM PÅ DIG OCH ÖNSKAR DIG ETT GOTT NYTT ÅR.

2010-12-30 @ 11:29:46
Postat av: Jessica

Skönt att det börjar bli bättre :) Snart är det bara ett minne blott vet du ;) Hoppas nyåret var lika lungt som du hade tänkt dig. Kram

2011-01-02 @ 11:03:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0