Bli nucka?

Här en natt när jag låg och försökte sova.
(Ja nu kan jag inte somna istället, tvärtemot när jag var så trött så jag inte kunde hålla mig vaken.
Tur jag inte är konstig)
Så kom jag fram till att jag ska nog sluta fylla år nu.
Jag ska inte fylla år i år. För det kändes som att det fanns ingen mening med att fylla år just nu.
Varför ska jag fylla år och påminnas om att jag är närmare gammal. Inte gammal som i "oh jag fyller 30 om ett par år iiiii", för det bryr jag mig inte om.. Än.. ;) Men mer gammal som i att jag kommer vara ensam, gammal i som att jag kommer bli en nucka. En gammal nucka. Ensam. 
Varför ska jag fira att jag fyller år om det bara visar att jag kommer närmare nucka stadiet?
Det kändes som att jag har inget att fira för då? För här sitter jag ensam och inte ens katt-tant kan jag bli.
Inte ens en katt kan jag ha. Eller kan, kan jag väl men beror väl på hur mycket jag vill kunna andas och allt sånt.
Och andas vill jag kunna.  Faktiskt.
Just då, när klockan var väl nära tre på natten, var detta så hemskt.
Och just då tyckte jag bra synd om mig själv och svor lite över mig själv för att jag bara sitter här.
Sen vaknade jag dagen efter och tänkte på det där och kände inget av det jag kände då.
Visst hoppas jag inte på att jag blir en ensam gammal nucka.
Men jag känner inte som att det står bakom hörnet och väntar på mig längre.

Vad vill jag ha sagt med detta?
Ja det vet jag inte. Ingenting tror jag.
Bara visa att jag är lite mänsklig kanske.
Rent dravel som vanligt.
Och lite för att slippa plugga kanske. *haha*

Ha en trevlig kväll, jag ska försöka läsa mera nu.
Går dåligt med det idag.

Hej.

Kommentarer
Postat av: carro a

Du får gå med bössa å skramla ihop till resa till gbg, där kan du träffa nån=) Här ute e d ju bara samma gamla folk.. pöss

2009-10-27 @ 10:45:37
Postat av: Jessica

Hahahaha.

2009-10-28 @ 15:14:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0