Dravel, som alltid

Ska man då försöka ta tag i det och hålla kroppen igång?
Det är så det är tänkt, ett försök att bli lättare och må bättre.
Tumlaren here I come.. typ.
Var iaf så det är tänkt och jag gillade idén, tills B skulle börja dra med andra folk.
"Ja men ni har väl inget emellan varandra, ovänner eller nått sånt? Och hon väger lika mycket som du så det behöver du ju inte bry dig om."
Ja för det är det jag tänker på. Jag känner henne inte direkt, och vi har inget emellan oss, varken bra eller dåligt. Men tycker ändå inte om det. Okej att bli svettig, knallröd, illamående och huvudvärkig framför B men inte gärna framför andra som jag inte känner. Sitta där och visa hur dålig kondis jag har, hur jag inget orkar och sen behöva duscha på samma gång med människan? Hatar gemensamma duschar.
"Hon ska åka med mig dit varje dag nu, men jag har ju sagt att du ska få åka med oxå så det är klart du kan följa med du med."
Nej men vad snällt att jag får följa med på det vi planerade.
Blev lite lagom trött på honom då. Igen. ;)
"Ja men det är ju roligare om man är fler. Jag tycker det iaf."
Ja tyck du det då. Snart ska han väl dra med varenda en av dom där.
Men jag får väl simma när de styrketränar eller nått.
Ja nu ska jag erkänna oxå, fast jag skäms och tycker det är pinsamt, att jag börjat på en sån där diet idag. Dricka pulver. Wwiiee. Fick en vecka sånt av B för han tyckte bättre om chokladsmaken.
Frågade om jag kunde hämta dem igår, så jag kunde börja idag.
"Börja på torsdag annars, för då ska hon börja."
Skiter väl i när hon börjar? Jag kan väl få börja ändå, eller måste jag hänga efter henne?
Ska han nästan tjata på en att man ska börja med det detta och träningen och sånt och när man väl är på, då känns det som om man blir lite undanskuffad för andra. ? Är väl bara löjlig men är ju lite så det känns.

Fast Sandra tyckte det var kanon att jag skaffade sånt kort, för då kan jag träna med henne ;)
Så kanske jag kan variera.
För ska jag bara träna med honom, lär han snart inte leva mer. För man blir nådigt trött på hans snack just nu.
För ni ska veta så duktig han är och bäst han är. Och han säger det t om själv. "Alla är ju inte så duktiga som jag.."
Fast det kanske hjälper träningen, om man tar ut det på den istället ;)

Fick höra igår, mamma ringde och berättade, att soc inte kan neka en att få hjälp. Det känns ju bra.
Då kan jag ju få bo kvar ett tag till. Fast vem vet, de kanske säger nej ändå. Jag kanske inte är "ett visst fall".
Men vi märker hur det går.

Nu funderar jag på att ta och plugga lite... Nån som kan sparka igång mig?!
Det hade nog behövts lite hjälp. *haha*
Nu har jag ju fått klagat klart ;) Och har inte så mycket annat att göra.. Eller ja.. Städa kan man väl alltid göra..
Vi får väl se vilket det blir av två "onda" ting... Nån som gissar på soffan och tvn? ;)

Kisses

Kommentarer
Postat av: Kristina

Jag stöttar dig i allt du bestämmer dig för att göra, det är bra att ringa om du skulle behöva prata. Jag är den som är störst och har sämst kondis där jag tränar =), känns ibland skitjobbigt men någon måste ju vara den personen. Jag hoppas att du hittar något som du tycker om att göra, det underlättar. Inte alls roligt att gå på något bara för att man måste. Vet att det är skitjobbigt att gå ner i vikt....

Vill du så kommer du klara detta. Du vet ju att du är bäst!!

Älskar din "syster"!!!

2009-05-06 @ 15:04:00
URL: http://mammakristina.blogg.se/
Postat av: Anonym

du e duktig som tar tag i detta nu. kram syrran

2009-05-07 @ 20:47:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0