Penga snack

Ja allt handlar om pengar nu för tiden känns det som.
Och nu vill jag ha mer.
För nu vill jag ha ett träningskort på tumlaren, ca 200 kr i månaden för stryketräning och sim. (är billigare än så men minns inte om det var 180 nått eller 190 nått)
Varför vill man ha mer pengar när man inga har?
Varför hänger hela livet på att få ihop pengar så man kan fortsätta leva?
Vem har bestämt att det är det livet går ut på?
Man har ju knappast tid eller råd att ta reda på vad det annars skulle gå ut på för man måste jobba för att få pengar och man har sällan tillräckligt med pengar.

Jag vill kunna betala för mig, mitt boende och så, men hur ska det gå till om man inte får en inkomst?
Det är väl inte så jag tycker det är kanon kul att inte kunna betala för sig.
Nästa månads betalningar tar knäcken på mig snart, det snurrar så av funderingar om hur det ska gå till.
Om hur jag ska kunna betala för mig. Tänk om de inte beviljar mig pengar?
Vad ska man göra då? Det enda jag kan komma på är att låna. (bank) Men hur bra känns det?? Behöva ta lån på banken för att betala och förresten, vilken bank skulle gett mig pengar?! *hahaha* Skrattretande ju.
De där pengarna får mig att vilja gråta, de får mig att gråta, för att jag funderar över det. Och jag kan inte sluta?!
Det snurrar hela tiden, så om jag är vaken eller sover. Eller ja kanske inte direkt när jag sover hårt men när man är lite så där halvt och halvt medvetande fast man sover. Då snurrar det.

Allt löser sig väl men skulle hemskt gärna sett den där lösningen nu så jag kunde andas ut, lugna magen och försöka ta tag i andra saker istället.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0