Idag är det fredag igen

Vad tråkigt det är att plugga, speciellt när allt är på engelska. Jag förstår vad jag läser men det sätter sig ju inte fast.
Så nu sitter jag och översätter de bilderna vi får innan föreläsningarna. Mycket spännande.. Eller inte.
Tar lite lite för får ju kolla upp var och varannat ord :P Jag vet vad det är men när jag ska skriva det så finns det inte i min hjärna längre :P Men men blir säkert bra när det är klart. Är ju värt ett försök iaf om inte annat.
Har inte suttit så länge, kanske 40 minuter och fick redan ta en paus. *haha* Var det kanske bara ren lathet..?
Risken är väl rätt stor :P Men har iaf tänkt sitta ett tag idag, innan jag ska hämta Johan klockan tre på skolan.
Så lite borde jag ju hinna översätta och så iaf.
Sen får vi se vad vi hittar på. Måste försöka få hittat nått i skåpen som han kan få äta sedan.
Tror jag har falukorv i frysen.. Så det och makaroner får det nog blir till honom. Han får snällt äta det han får ;)
Och jag får titta på med vattnande mun eller nått ;)
Men imorgon! Då ska jag äta tacos :) Och inte dricka vatten! Men vi har inte kommit på vad än.. Så blir väl mjölk. Känns som en lite spännande blandning men det struntar jag då i! Bara jag slipper dricka vatten! För då har jag druckit bara vatten i en och en halv vecka, så nått annat är jag värd.

Jag har läst runt på bloggar och så och på en var det någon som frågade "Vem är du som läser" och de flesta svarade "jag är bla bla och mamma till N.N". Så då funderade jag lite, när man blir mamma, blir barnet ens hela identitet då?
Slutar man vara sig själv och blir istället nån livsmaskin till ungen? Vad vet jag, vad vet jag.
Ser lite dumt ut i mina ögon iaf. (Det kanske ändras om jag nån gång får egna men just nu är det så iaf)
Och nu säger jag ju inte att ALLA är sådana, men just där på den bloggen verkade det så.

Nej, nu får jag nog fortsätta plugga. Mat dax om en halvtimme ;)

Kisses

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0