Dravel

Det är lite jobbigt när det känns som man suttit med näsan i pappren i eeeevigheter och så har det bara gått över strax en timme?? *haha*
Betyder det att man tycker det är fruktansvärt intressant det man försöker läsa?
Nej, tror inte det va?
Om jag går klart denna utbildningen lär jag ALDRIG mer läsa ett engelskt ord.
Jag fattar inte nått ju, eller jo gör jag väl när jag läser, vet vad jag läser men så fort jag bytat mening minns jag inte alls vad det stod innan. Lite som när man kollar klockan utan att egentligen lägga märke till vad den var.
Önskar det kunde varit på svenska... Stod i pappren att kurser på engelska kunde förekomma..
Lät ju inte som att det skulle bara vara det :P

Fick papper jag ska skicka till CSN idag... Men tänkte kolla först om jag kan få reda på vad som gäller när man inte ha tillräckligt med poäng för att få pengar av dem. Hur man ska gå till väga då. Enda jag hittat är att man ska skriva ett personligt brev om det är nått som hänt privat som gjort att man inte fått tillräckligt. Men tror inte det räcker med "Hej, jag är lat och tycker det är ointressant så därför går det inte så bra" tror de inte vill ge en pengar då...
Så får kolla på deras hemsida om jag kan hitta nått, för tillräckling med poäng, har jag inte.

Fick ett samtal från kontoret, tydligen ska jag vara några gånger i receptionen med...
Och det skulle jag visst veta... Tur att cheferna på de olika avdelningarna pratar med mig...
"Men har inte hon sagt det till dig?".. Nej, jag har aldrig pratat med henne..
Enda jag pratat med är ju Therese som tog beslutet själv att ringa mig då chefen där aldrig gjorde det..
Men han som ringde idag skulle iaf ringa tillbaka nån gång efter onsdag, så jag får komma bort och öva i receptionen. Jag har ju aldrig varit där förut. Behöva svara i telefon och sånt kul jag älskar :P
Undrar bara hur jag ska hinna allt det andra jag ska göra med... Bra planering.
Och självklart är allt på samma veckor! Dumt att sprida ut det.
Ja ja vi får väl se hur det går.. Får väl jobba övertid, mer pengar ;)
Så kan jag ju klara mig utan CSN iaf i augusti. Ja om inte soc har för sig att de ska ha tillbaka sina pengar med en gång, men det får man väl hoppas att de fattar att de inte kan få.. Men vem vet.
Jag bara älskar pengar... *suck*
Den som kom på det att livet skulle hänga på pengar, på att få ihop pengar för att kunna ha nån stans att bo och få mat, han gillar inte jag just nu. (Japp, klart det är en han :P)
Och så ska jag bli ekonom?? Mmm.. Verkligen hamnat rätt där?? *haha*
Vi får väl se vad jag slutar som...
Arbetslös ungmö med sina fem naken katter och dammråttorna som bara växer.. ?
Vem vet, vem vet ;)

Nej jag får väl återgå... Jag märker själv hur mycket lättare och roligare det är när det är några uträkningar men resten är en pina... Så kanske matte är rätt.. Bara ekonomi delen som är fel..
Nej just det, återgå var det.

Hej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0