Ja ni ser vad det är

Idag vill jag nog klaga lite.
Kom mig upp på morgonen, inte illa det. Och kom på bussen.
Sen i Hallinden fick jag en som satt bredvid mig, och det blev lite trångt om man säger så.
Kände hur jag satt med axlarna uppdragna. Inget bekvämt. Och så kände jag hur träsmaken kom smygande och visste inte hur jag skulle göra. Inte direkt så jag kunde ändra sitt ställning och hålla på. Och så låg knuten på skosnöret och tryckte mot foten så det gjorde sååå ont. Så till slut kände jag bara för att putta bort henne så jag kunde röra på mig lite.
Stackarna, inte hennes fel ju. Och jag satt snällt still tills hon gick av i Uddevalla. Men en så lång väg det var!
Sen fick jag fixat skorna och ompatt runt där i sätet så jag satt någorlunda bekvämt iaf.
Och va klart somnade jag så gott på den vägen som var kvar.

Sen var det bara att sitta och vänta på att föreläsningen skulle börja och sitta där och försöka hänga med.
Rast. Då tog båda jag och Dalsi en liten nap. Skönt var det! Men hade lätt kunnat sova mer, på riktigt.
Sen var det dax igen, fast kortare pass innan nästa rast. Och den rasten gick vi och köpte oss en chokladbit så vi fick en liten socker kick och orkade ha ögonen öppna till tolv.

Och sen har jag åkt buss igen. Men denna gången utan någon bredvid.
Det är det bästa för som jag har bytat ställning och hållt på.
Och varit förbannad på mina öronsnäckor eller vad det heter, ni vet de man stoppar i öronen och musiken kommer ur ;)
För de ramlar ju ur hela tiden! Höll på att bli galen!

Sen funderade jag på en annan sak som har stört mig idag.
Lyssnade på Mix Megapol på bussen in. Och de hade besök av en där som ska ha ett program på 8:an här framöver.
Där de undersöker saker eller nått.
Och då skulle de undersöka singlar, varför de aldrig hittar nån och så. Och då sa Adam eller Gry, minns ej, att de kanske trivdes med det. Men nej det var enligt henne då en myt detta med den lyckliga singeln. (osäker på om de är exakt de orden men samma innebörd)
Så då har jag funderat på, varför skulle det vara en myt? Måste man vara två för att vara lycklig?
För om man mår så dåligt som ensam borde inte folk då egentligen bara gå fram till nån och säga "Tja, det är vi två nu för vi är singlar" ?
Äh ni fattar. Men på henne lät det då som att om man inte var ett par då var man inte lycklig, utan då bara man spelar lycklig men egentligen ligger man hemma och tycker synd om sig själv?

Idioti.

Sen när jag ändå är på gång kan jag ju klaga över folk som tydligen glömt hur man stavar detta svååååra ord eller bara inte lärt sig hur man gör än. Man stavar det med ett J och med ett A, sätt dem tillsammans och man får ordet JA.
Inte A eller Aaaa eller M ?! Lär er stava för sjutton, ingen som orkar läsa det ni skriver snart annars.
Hade det hetat A så visst men det heter JA men ett J som låter.

Även det idioti!

Så.. är jag nog klar för denna gången.

Eller njae.. Ett litet klag till. Jag är hungrig men har ingen mat! :(

Så NU var jag klar!

Kisses

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0