Lite funderingar

Jag har funderat.. Varför har jag valt just ekonomi?
Är det något jag är intresserad av eller är det bara nått som jag tagit i brist på annat?
Vad är jag intresserad av egentligen? Jag kan inte komma på nått!
Pratade lite om det med Emma, visst tror jag kanske ekonomi delen kan passa.. kanske.. Men är jag intresserad av det?
Vi pratade på socionom och sånt, hade säkert varit intressant det med men tror jag hade brytt mig för mycket och tagit med mig jobbet hem och sånt. Inget bra.
Ja ja, det är väl bara att försöka hitta det där som fattas just nu och läsa på.
Är ju inte så man får jobb utan utbildning.

Funderar mycket över det ekonomiska oxå, vet inte riktigt hur jag ska få det att gå ihop.
Januari är inga problem men alla månader efter denna.
Och gå och få hjälp från soc går ju inte för de vill inte ge en pengar om man läser, för det har man valt själv.
Men de kan ge en hjälp medan man söker jobb, som man inte kan få om man ingen utbildning har men börjar man läsa då vill de inte hjälpa en mer. Jag får inte ihop det?
Måste väl vara bra att hjälpa lite varje månad så folk kan läsa och få större chans på jobb än att bara hjälpa folk som går hemma?
Konstigt system kan man tycka ibland.

Ja ja allt löser sig väl.. Kanske..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0