Låt de små vara små

När slutade barn få vara barn?
Vart är vi på väg?
Kommer det sluta med att barnen redan när de är fyra sminka sig och gå med mobiltelefoner?
Eller kanske i ett "ny född" paket med kläder och blöjor och så ligger en liten telefon så de kan börja i tid?

Pratade med Börje nu och han berättade vad Johan skulle få i present.
Han har pratat på en riktigt klocka ett tag nu, så han får lära sig tiden och följa den när han ska hem och så.
Det tycker jag är bra, skulle han redan egentligen börjat med, men bra att han får lära sig och så!
Men nu ska ungen få en mobil telefon? Han fyller åtta..
Jag tycker att det är alldeles för tidigt för ett barn att få en mobiltelefon i den åldern?
Varför inte lära dem tiden och få dem att fixa det istället att de ska vara hemma en viss tid och sen sköta det.
Nej då ska man ha telefon så man kan ringa dem när de ska hem.
Säger inte att jag aldrig tänkt tanken själv att man önskade att man kunde få tag i honom när han är ute.
Men jag tycker ändå inte de små ska ha en sån.
"Alla andra har det". Ja ha.. Ja men då MÅSTE man ju göra samma sak.. Det är ju klart.
"Han kommer ju inte ha den i skolan". Nä hä.. För du kollar ju så noga vad han får med sig.. Där ligger det bollar i skolan och t om pilar har han fått med, och massa annat han plockar med sig men en telefon, deet ska han klara att se till att han inte får med sig. Förklaringen? "Jag seeer allt han tar med och så men jag orkar (!!!) inte bry mig".
Nej men ta och bry dig nån jävla gång!
Åh nu blev jag arg över massa annat istället som inte ens hade med det att göra som jag började med :P

Han ville även fråga om jag visste var man kunde ha kalas, och sen kom det som jag misstänkte.. Om jag kunde tänka mig hålla i det. Syster och jag, för han är ju ingen lekpappa. Han kan ju vara med (:O wow) men han är "inte så bra med barn och leka och sånt".
Kanske inte kan vara så lätt när man aldrig fått ha barnkalas själv men lite kan man väl försöka bjuda till??

Nej nu blev jag bara jätte irriterad kände jag, inte just över mobiltelefonen den är jag inte irriterad över ,jag bara inte fattar varför, men över allt annat jag kom och tänka på när det gäller det s.k föräldraskapet..

Är nog bättre jag fortsätter med pluggandet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0