Hur trög får man va?

Jag blir så trött!!!!
Nej detta är inget psykbryt inlägg, detta är ett "jag blir så trött på B inlägg".
Ovanligt, eller hur.
I söndags sa Johan att han ville komma till mig och att jag skulle hämta honom i skolan på måndagen.
Jag sa att vi får se på det, och när måndagen kom jag jag satt här helt hispig kände jag det att nej jag kan inte ha honom här. Så fick skickat till hans far och sagt att han får hämta honom själv för jag hinner inte för jag måste plugga och att han skulle förklara för Johan varför han inte kunde komma hit. Visst då sa han inget mer än okej. (och så hamnade Johan hos Emelie).
Igår skickade han en stund innan fem och frågade om jag kunde hämta pojken, sa helst inte men jag kan hämta honom men inte ha honom här. "För att du pluggar?" fick jag till fråga då. Ja, svarade jag bara.
Men då försökte han med om han bad snällt då? För han hade ju så många samtal att göra...
För tydligen kan man inte ringa när pojken är hemma. Ska kanske påminna honom om det när han bor i telen.
Så då fick jag skrivit, igen, att jag har tenta på torsdag och jag kan inget och måste plugga plus att jag har en på lördag som jag inte ens hunnit börja plugga på än och att jag MÅSTE göra detta om jag ska kunna få pengar och kunna fortsätta till hösten. Då fick jag bara ett "det löste sig".
Och nu, idag, två minuter innan fem (han ska hämtas fem) fick jag ett sms med samma fråga igen!
Hur jävla svårt är det att fatta att jag måste plugga?!?! Jag anser ju, och jag antar att de flesta med mig anser, att min skola och mitt pluggande går framför hans jävla lathet! För vad? För att han kan få "vara själv"? För han ska vila? Ringa samtal? Spela? Inse att man kan göra saker ändå, och kanske då helst göra nått med barnet!
Sa ju nej även idag och än en gång påpekade att jag har tenta imorgon. Då svarade han inte nej.

Så jäkla tröttsamt och ni ska se att han blev säkert grinig med.
För att jag, som påpekat så många gånger att jag har tentor, inte kan hämta hans pojk från fritids, för att han vill sitta inne på sitt arsle.

Men men, det har väl lugnat ner sig till på måndag så jag kan få åka med in då.

Nu får jag fortsätta läsa, men var tvungen att avreagera mig lite.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0