Min dag.. iaf tills jag kom hem

08.19 Dagens första sms kom. Var från Magnus med en inbjudan till after work hos honom på fredag. :)
Det blir inflyttnings kalajs tillsammans med after work.

09.00 Gått ner till bussen, ska ha frimärke och nån macka till sedan.
Och tror ni inte att benen börjar göra ont igen?! De har varit snälla nu det sista men nu börjas det igen :( *suck*

09.16 Sitter på bussen. Resan mot Uddevalla har påbörjats. Försöker skicka lite tanker till Robin men funkar illa..
Han kan inte läsa dem på det avståndet.. Eller så bryr han sig bara inte ;) För inte en gång har han gjort som jag skickat ;)

09.20 Börjar kolla i den-jävla-underbara-helvetes-roliga boken.

09.35 Ja.. Det gick ju så där.. Ett kort stycke har jag läst och sen hamnade jag i en annan värld.
Vet inte ens vad det stod.. Men har ju ett tag innan föreläsningen börjar att vänta så får försöka då.
Jag har glömt mitt block hemma! Klantigt. Men så kan det gå.

10.30 Bytat buss, nu kör vi mot Trollhättan.
Satt på den andra och kollade henne som satt framför mig i håret. Hon hade nog extra hår/förlängning för svarta "plastiga" saker hade hon i håret iaf. De var ju under annat hår men syndes så väl ändå. Inte är väl det meningen ?
Har skicka sms till Camilla, henne jag ska göra arbetet med, och frågat om hon ska komma in idag. Börjar ju bli lite nervös över detta arbetet nu! Verkar som jag lyckats "para" ihop mig med en som har så fullt upp att hon inte bryr sig om skolarbetet som vi måste göra för att få godkänt.. Ja om vi klarar tentan oxå va klart ;)
Men det får väl blir att jag kollar upp hur man skriver ett sånt här arbete och gör det själv i värsta fall.. Vet jag ju vad jag ska göra i helgen ;)

Btw, jag har inte somnat på bussen!

10.45 Tog inte med mig jackan idag för orkade inte bära på den som jag fått göra nästan hela tiden..
Och bara för det tok regnar det ute nu! Jag kommer bli härligt blöt sedan..

11.07 *Kom ihåg: Paraply verkar funka fint att använda i Trollhättan. Inga vända ut och in paraplyn har jag sett..
Blåser inte som hemma.

11.15 Framme i skolan, framför en spegel. Ser lite blöt ut.. Men torka glasögonen, borsta håret och så upp i en knut och *poff* så är jag mitt vanliga vackra jag.

11.20 Sitter nu på en stol vid ett bord utanför den salen vi ska var i sedan.
Ta upp boken och läsa lite då..

11.50 Så nu har jag läst en fem sidor men om någon hade frågat mig vad de handlade om hade jag inget kunnat säga.
Känns som denna boken inte är jätte bra.. Så många fina svåra ord och engelska stycken..
Men nån gång ska man väl fatta..
Nu tänker jag äta mig smörgås och mitt äpple.. tror jag.. Är en del folk här just nu..

12.05 Nu är det nästan bara en timme kvar!
Nu kommer det nog snart lite folk som jag känner igen oxå. De med bussen från Uddevalla.

12.12 Där kom en..

12.15 Och där kom en till..

12.17 Och där såg jag några till, fast de har nog varit här längre. Kom från "fel" håll ;)
Nu är jag fortfarande själv men känner mig mindre ensam iaf.

12.20 Han från första dagen, som var så söt, gick förbi nu ;) Och där kom han igen.
Men oj så skäggig han är :O ;)

12.25 EN MÄNNISKA FRÅN KUNGSHAMN!!! WOW! Det finns någon mer än jag här. Inte illa.
Sen jag började har jag nu sett tre stycken jag känner igen från hemma.
Kan ju hända det finns fler, känner inte igen de som är en del yngre än mig. Eller så vill inte de plugga så nära hemma att det bara är vi som är så hemma tama som går här :P

12.40 Blääääää! Är på sidan 177 och kapitlen som dagens föreläsning går in på slutar på sidan 229!
(Nej jag har inte läst ända från 32-33 till 177 så i ett nafs. Började på det kapitlet som det skulle handla om idag för tänkte jag kanske hänger med mer då..meeen var ju lite segt att läsa om man säger så..)

13.15 Nu börjar föreläsningen

13.40 Zzzzzzzzzz

13.42 Jag förstår inte riktigt.. Det hon pratar om är ju inte ens nära det jag läst? Vilket är det vi ska kunna.. boken eller det hon säger?

13.50 Hjälp! Ögonen går i kors!

14.00 Rast.. och huvudvärk på g..

14.50 Zzzzzzzz.. Ögonenen lever ett eget liv medan jag försöker hålla dem öppna.

15.00 Rast... Zzznark

15.15 Så var det dax igen..

15.50 Sluuuuuut! Och inget fattar jag.. *haha*

15.57 När jag kom fram till stationen, vad tror ni jag möter? Jo en buss som åker till Uddevalla ;)
Gick visst en nu med.. Men var ju inställd på nästa buss så det kvittar men blev lite snopen :P

16.25 Hemfärden börjar! Uuuuunderbart!

16.55 Framme i ett regnigt Uddevalla

17.00 Åker från Uddevalla.. Bara resten kvar! Mejselgatan here I come!

Kommentarer
Postat av: Carro

Det var en fullspäckad dag:D Jobbigt bara att det var en så låång dag innan du kom hem

2008-09-11 @ 07:46:16
Postat av: Karen

Vem var det du kände igen från Kungshamn?

2008-09-11 @ 10:41:07
URL: http://daddisbabbel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0