Dravel

Ja, Valle kom ju igår och vi gick ner över och handlade. Fanns ingen kyckling som det egentligen var vad vi ville ha så det fick bli något kött.. Och så pasta och lite sallad till.
Blev så bra så. Köpte jordgubbar oxå, men de glömde vi bort eller iaf jag för de såg jag nu på morgonen *haha*
Så nu har jag jordgubbar..  Som jag är så mycket för.. Kanske får gå över till grannen och se om han känner för att äta upp dem ;)

Jag fick satt ihop bordet som ska vara på balkongen... Äntligen :P
Här går det inte undan!



Så ser det ut :) Det var mycket mindre än det andra nu kan man sitta på båda sidor och komma förbi bordet.
Så det duger då fint.
Så när maten var färdig och bordet var klart, så satte vi oss på balkongen och åt.
Då hade solen gått i moln så det var lagom ute, jätte skönt.
Så där satt vi tills vi började känna de första dropparna. Då packade vi in och satte oss inne istället.
Valle drack rödvin och försökte få mig till det jag med men jag höll hårt i min cola ;)
Vi bestämde att vi skulle ner på Calmars och ta en cider eller nått, Kanske var förbjuden mark för henne igår då Anderas var där och hade svensexa.
Så vid kvart över nio bytade jag lite kläder och sen gick vi till konsum för att köpa mer cola och så gick vi hem till hennes föräldrar. Där tog vi varsin drink och pratade med föräldrarna en stund.
Vi löste hemvägen från bröllopet! Jag kör hem hennes föräldrars bil på natten där (hur nu det ska gå! nervööös) och tar med mig de andra som vi kan samåka med. För så mycket är jag ändå inte för att dricka så jag klarar mig utan ett glas vin och sånt. Dricker ju inte vin utan att blanda ut det ändå ;)
Så istället skulle jag få med mig lite flaskor hem ;) ;) (det är ju lite som du pratade på mamma;))
Det tyckte jag lät som en bra idé så vet man att man kommer sig hem. Får Louise fixa skjuts dit så fixar jag hem.
Sen vid halv tolv var vi klara för att ta oss ner till Calmars, och då regnade det hela tiden va klart.
Men det var inte så farligt regn, vi var inte dyblöta när vi kom ner. Bara lite smått.
Så vi satt där, beställde varsin cider som jag bjöd henne på. Får ju göra nått nu när hon snart ska gifta sig ;)
Och de satt vi med tills vi gick klockan ett. Då skulle de stänga.
Så då avslutade vi kvällen och gick hem :)

Vi ska ses på lördag igen för att åka till.. hmm.. ja nån stans, kommer inte ihåg vad det heter nu men är iaf ett köpcentrum, för att kolla lite. Jag ska kolla efter skor till klänningen som jag ska ha på bröllopet.
Annars får jag ta de vita jag har hemma redan, men det är ju klack på dem och det kan inte jag gå i. *haha*
Då blir det att köra barfota oxå ;)
Men men får kolla iaf. Är visst mycket rea nu.

Ni ska tro jag blev lycklig när jag väl vaknade förut och skulle ut i köket för ta vatten med is i....
Frysen var inte stängd!! Så allt var ju tinat och blött. =(
Så det var ju bara att slänga, visst är det inte så fyllt i min frys men fanns ju ändå lite saker där..
Men inte längre! Nu är det så tomt så.
Får försöka handla nån dag.

Imorgon börjar jag jobba :D
Tänka jag kommer vara trött på tisdag ;) Imorgon kommer jag kunna komma upp lätt och inga problem, tisdag kommer vara värre. *haha*
Men ska ju bli skönt att få göra nått igen :)
Och dessa veckor kommer väl springa iväg då, för det brukar det göra när jag jobbar. Och *poff* är det augusti och slut på jobbandet.. Men då kanske det blir pluggande istället.. Vem vet. Den som lever får se helt enkelt.

Så innan jag säger tack och hej för denna gången så tänkte jag höra om ingen har lite choklad att bjuda på
  Det är ju så gott.. =)


Kisses

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0