Jag är..

duktig tjej!!
Nu har jag jobbet en hel vecka :D
Och det känns bra, var nådigt trött innan jag slutade idag men är ju inte konstigt. Är ju inte van med att gå upp såpass tidigt flera dagar i rad, är ju ändå över ett halvår sen sen jag gjorde det sist!
Har hållt på med arkivet och rensat och grejat, blir nog bra när det är klart :)
Idag fick jag gjort lite annat för nästan alla var på kurs så då fick jag sätta mig och passa telefonen.
Jag som inte minns nått! Men det gick bra, fick ta många meddelanden till de andra och så får jag hoppas på att de ringer upp. Och så fick jag skriva ut slutbevis åt bygg, kul med lite nytt och annat än bara lägga in papper i andra mappar ;)
Men jag trivs där så gott så och har fått en månad i tid iaf, sen får man se vad som händer efter det.
Gäller väl bara att passa på att njuta av att ha någonstanns att gå om dagarna för sen kanske man får sitta här hemma igen. Man vet aldrig.

Just nu sitter jag och väntar på att Robin ska komma tillbaka. Vi var och handlade och när vi var där fick han samtal från sin farmor (eller om han ringde henne vad vet jag) och blev bjuden på te. Så han frågade först om lov ifall han fick åka dit och dricka! *hahaha* Lite söt är han ju ;P Sa att det var väl självklart *haha*
Vi ska göra tacos och se på Piraterna ;) Denna gången ska vi se dem i ordning tänkte vi från första filmen till tredje. Sist kollade vi baklänges, var lite svårt att hänga med då för mig som inte sett dem innan. :P

Översvämningarna är runt oss!
Var och fikade med Emma på grillen efter jobbet. Satt där och tjötade som vanligt och en annan fick lyssna på hennes mobilsamtal.. ja det är oxå rätt vanligt ;)
Så började det regna.. och sen ser vi bara vattnet stiga.. och stiga... och stiga!
Plus att det kom vatten upp ur en brunn på utsidan.
Emma ville inte gå ut för allt vatten medan jag tyckte det var lika bra att gå medan det fortfarande fanns lite trottoar utan vatten..
Tillslut fick jag som jag ville iaf :P
Lika bra att passa på! Och det var nog tur.. Vi åkte ner där när vi handlade jag och Robin och nu var det vatten från utanför pressbyrån och bort till bokaffären! Var bara utanför grillen och bertils järn när vi gick.
Vatten ytan var jämns med bryggan.. Zita båtarna såg ut att hamna på land när som helst..
Även på Hovenäset var vattnet högt.. där var det jämns med bryggorna på sjöbodarna.. på vissa även högre!
Mycket vatten är det!
Tur  man bor på berget ;) Man klarar sig nog ett tag iaf utan att behöva simma om man vill ta sig någon annan stanns.;P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0