Första dagen

Så var första dagen avklarad!
Igår var jag inte så nevös, men var nog mest för att jag hade migrän och inte orkade bry mig om mycket mer..
Sen när jag skulle sova tog det tid att somna.. var uppe vid elva igen och tog tabletter och sen la jag mig ännu en gång.
Lyckades somna nån gång men har drömt mycket drömmar och vaknat och somnat och sista drömmen var inget kul alls.
Så ringde klockan och efter att snoozat ett par gånger stängde jag av den men lyckades va klart ändå somna om!
*haha* Tio minuter senare flög jag upp ur sängen och fixade snabbt lite frukost.. (åh nu kom jag på att jag glömde köpa bröd förut) Och så iväg till bussen, det var blött, det regnade. Och så trodde jag jag var sen så fick bråttom där när jag såg bussen.. Men var den som var tidig visade det sig. *haha*
Så där jag var dyblöt av regnet och varm och svettig för jag stressat.. Hääärligt.. jag har nog luktat mums hela dagen, stackars folk som suttit bredvid mig.

På bussen in började jag må såååå illa och ha så ont i magen. Så nervös man kan bli! Då kom allt som jag inte känt när jag legat dålig *haha*
Men väl framma på skolan (japp jag hittade igen!) så fick jag tvättat av mig lite på toaletten, behöver ju inte få dem att hålla sig undan direkt ;) och sen ställde jag mig i kö för att få hämta ut mitt Västkort som man ska ha..
Där blev jag dö varm igen och svettig och äcklig.. Kändes ju bra.. inte..
Visade det sig att jag bara fick lämna in en lapp idag och hämta kortet om några dar. *hopp*
Så var det dax att leta sig till salen.. Visste i vilken huskropp den skulle ligga så började med att gå dit.
Och så såg jag skyltat "C1 *pil uppåt*" precis framför en trappa.. så jag trodde ju det var uppför där..
Meeen det var det inte.. det var bakom trappan.. *haha* Var bra att gå ner igen och ställa sig bland de andra som satt/stod där och väntade.

När vi kommit oss in och fått satt oss ner presenterade sig studievägledare och andra för oss, de som har med vårt program att göra =)
Inte för jag kommer ihåg vad de heter eller vad de gör..
Men han som var så kallad fadder (eller phadder som det stod på hans tröja) till vårt program, han var söt att titta på.
Kanske därför jag inte kommer ihåg de andra?! ;)
När de pratat klart och vår lärare kommit sig till rätta så gick de och vi började vår föreläsning.
Var lite svårt att hänga med ibland, tappar ju koncentrationen lätt.. Men försökte, och lite hängde jag faktiskt med på!
Något litet finns nog kvar där inne sen skolan.. Inte illa..
Sen under en paus försökte jag prata med henne som satt bredvid mig.. Men vad ska man prata om?!
Fick frågat henne iaf om hon bara gick kursen eller hela programmet, och hon skulle gå hela programmet så nu vet jag iaf en som går med mig! *ha ha*
Sen var det mest lite så där pinsamt tyst..
Men det är iaf en jag kan känna igen och säga hej till imorgon.

Klockan tolv var det slut så då tog jag min väska och jacka och gick till bussen.
Och tog den till Uddevalla där jag satt och väntade på bussen hem.
Den var toppen, inte alls mycket folk. =)
Några idiot brudar som satt bredvid mig och så men va fan, man var säkert likadan (hemska tanke) när man själv var 16 och tuff.

Gick hem till Börje när jag kom hem och tog hans bil till mamma för att få mat :P
Johan var också med =)
Åt gjorde vi, spelade lite och sen åkte vi till Konsum där vi stötte på Martin och pratade lite med honom.
Han sa att jag såg gammal och sliten ut.. ;) Ja tack för den! :P

Sen lämnade jag bil och barn och gick hem och hamnade här..
Så har jag fått beställt den sista boken och skickat studieförsäkran till csn så jag får mina pengar där ifrån :)

Och nu, nu ska jag sova!

Natti natt

Kisses

Kommentarer
Postat av: Carro

Det lät ju som en ganska lyckad dag i alla fall=) Kramar

2008-08-27 @ 07:31:08
Postat av: Karen

Jag är så stolt över dig! hihi Du till och med pratade med en anna människ! hejja hejja! =)

2008-08-27 @ 18:58:01
URL: http://daddisbabbel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0