Lycka?

Igår när vi gick från pressbyrån och hem så började vi prata på lycka.
Robin sa att inte blev han lyckligare bara för att han fått mer pengar.
Och jag sa att det är inte pengarna som gör en lycklig.
Då frågade han vad det är som gör en lycklig.
Och då stod det iaf helt still hos mig.
Men jag vägrar iaf tro att det är pengarna som styr lyckan!
Han som har pengar verkar har mer bry över dem än en annan som inga har.
Så nej, det är inte de som styr att man är lycklig.
Så sa han "Paris Hilton är lycklig och hon har massa pengar." Då frågade jag vem som säger att hon är lycklig?
Vad vet vi om det? "Hon har skrivit det i sin blogg" Ja ha.. Ja men det kan jag oxå skriva men måste det betyda att det är sant? *haha*
Jag ville att lycklig blir man mer av allt annat. Om man trivs, om man känner sig väl till mods med hur livet ser ut.
Visst kan det ju vara skönt så man iaf kan ha mat hemma. Men mycket mer är det nog inte när det gäller pengar.
Hoppas jag ;)
Jag vet ju att få göra nått om dagarna, ha någonstanns att gå, det gör otroligt mycket för mig iaf.
Mår så mycket bättre då än när man bara går hemma.

Ja ja.. så frågan återstår.. Vad är lycka? Och vad ger en lycka?


Kommentarer
Postat av: carro

det var en mkt bra fråga=) pengar e inte allt, men mkt. men inte fan e man lycklig om man har mkt pengar... kramizzzar

2008-04-12 @ 06:43:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0